BLOK CZEKOLADOWY

blok czekol

Wspomnienie dzieciństwa… sam wygląd sprawia, że czuję się jak przedszkolak. Zainspirowały mnie zapas mleka w proszku który muszę zużyć jak najszybciej. Powstał taki twór:

  • 3/4 kostki masła
  • 500 g mleka w proszku (ja użyłam Łaciatego, jest bardzo sypkie, nie granulowane)
  • 3 – 4 krople olejku zapachowego (wanilia, czekolada, migdał)
  • prażone na patelni orzechy lub mieszanka bakalii
  • 2 – 3 łyżek bakalii
  • 2 łyżki miodu lub około 4 tabletki słodzika albo stewi
  • 1/2 szklanki wody
  • suszone owoce wg uznania (ja dodałam mieszankę żurawiny, rodzynek i wiśni)
  • składnik zagęszczający- klasycznie są to połamane herbatniki ale można użyć także płatków kukurydzianych, płatków owsianych… Ja skorzystałam z tego co już w domu było- herbatniki. Aby było bezglutenowo można dorzucić połamane wafle ryżowe.

Masło topie w garnku o pojemności około 1,5 l. Do roztopionego masła dorzucam kakao, mleko w proszku, olejek zapachowy i wodę.

Kiedy to rozmieszam i masa stanie się jednolita dorzucam bakalie, orzechy i „zagęstnik”.

Przelewam masę do keksówki wyłożonej folią aluminiową. W zasadzie zaraz po ostygnięciu nadaje się do spożycia. Wolę jednak kiedy jest już zimny…  Czuję się jak na podwieczorku w przedszkolu, mmmm.

Skomentuj

