Łosoś łosiem karmiony w zapiekance z młodym ziemniakiem podany

zapiekanka 2

Młody ziemniak to jedyny zdrowy ziemniak jak dla mnie. Do tego młody, niedoświadczony por, parę przypraw które i łosoś zniesie… męczyć się nie trzeba. Tylko jeszcze białe wino do tego mógł by ktoś otworzyć.

SKŁADNIKI na 4 porcje:

  • 4 duże młode ziemniaki (max 0,5 kg)
  • 2 małe młode pory
  • 1 filet z łososia
  • 1 cytryna
  • przyprawy: pieprz, pieprz ziołowy, sól, estragon, zioła prowansalskie, kminek cały

Ziemniaki lekko podgotowałam z kminkiem i solą. Potem pokroiłam ma plastry i w naczyniu do zapiekania poprzekładałam      z porem oraz fragmentami fileta. Nic nie stoi na przeszkodzie aby dołożyć tam inne warzywa. Wstawiłam do piekarnika na 180 stopni na około 30 min. Rybka na wierzchniej warstwie zapiekanki  została przykryta folią aluminiową aby się nie przypaliła. Na 10 min. przed końcem zapiekania należy ja odkryć. Potem warto ją polać sokiem z połowy cytryny.

Podawać można z sezonową surówką.

zapiekanka z łosiem

Skomentuj

